Лізоцими, що містяться в сльозах, можуть впоратися з раком

Лізоцими, що містяться в сльозах, можуть впоратися з раком Про те, що лізоциму, що містяться у людських сльозах, володіють унікальними властивостями відомо давно.

У 1922 році антибактеріальні властивості лізоцимів відкрив нобелівський лауреат Олександр Флемінг. Однак механізм знищення патогенних мікроорганізмів досі був невідомий.

Вчені з Каліфорнійського університету в Ірвіні за підтримки Національного онкологічного інституту і Національного наукового фонду взялися за вивчення цього питання, і виявили, що лізоциму знищують шкідливі бактерії за допомогою «щелеп».

За словами керівника проекту, молекулярного біолога і професора хімії Грегорі Вайсс, цими «щелепами» лізоциму розгризають стінки бактерій, які намагаються проникнути в очі.

Протягом декількох років учені намагалися створити мініатюрний транзистор, щоб зняти процес поїдання лизоцимами шкідливих бактерій. І дослідникам це вдалося, вони змогли побачити, як лізоциму виявляють і знищують шкідливі бактерії.

Крім того, відкриття вчених допоможе вистежувати одиночні молекули, які уражені раком, причому на самих ранніх стадіях.

Незважаючи на те, що на вишукування можуть піти десятки років, дослідники збираються продовжити їх, так як ця інноваційна технологія є, на їх думку, дуже перспективною.