Вчені виявили в очах людини новий шар

Дослідники з Ноттінгемського університету в Британії відкрили невідомий раніше шостий шар рогової оболонки ока. Вчені опублікували матеріали дослідження в англійському журналі «Ophthalmology».

Це відкриття має безперечну цінність для сучасної медицини. Вивчивши особливості будови шостого шару, хірурги зможуть проводити офтальмологічні операції і пересадки очних тканин більш якісно і безпечно для здоров'я.

Так як першовідкривачем шару є професор офтальмологічних наук Харміндер Дуа, і шар на його честь нарекли «Дуа».

Деякі вчені побоювалися, що підручники з офтальмології доведеться переписувати заново, щоб внести туди сенсаційне відкриття. Професор заспокоїв: підручники викидати не варто.

«Зараз ми просто повинні брати до уваги особливості відкритого нами шару, проводячи операції різної складності. Це допоможе зробити хірургічне втручання більш зручним і зменшити ризик для пацієнтів »- прокоментував Харміндер Дуа.

У світлі нової інформації лікарі починають підозрювати, що більшість захворювань зорової системи пов'язані з ушкодженнями шостого шару рогівки. Відкритий шар знаходиться у внутрішній частині рогівки ока. Рогівка - це тонка, прозора тканина, яка розташовується в передній частині очного яблука. До наукових досліджень професора Дуа були ізваестни всього п'ять шарів рогівки:

Епітелій;
Шар Боумена;
Строма;
Десцеметовой мембрана;
Ендотелій.

Шостий шар розташовується між десцеметовой мембраною і стромою роговичной оболонки. Шар «Дуа» - тонка, але дуже міцна оболонка, яка досягає в товщину 15 мікрон.

Блискучий результат був досягнутий в ході дослідження, яке Ноттингемський Університет проводив на рогівці, зібраних з банок пожертвуваних органів в Манчестері і Брістолі. Експериментатори поділяли шари рогівки крихітними бульбашками кисню, які запускали в орган зору, і в ході дослідження вдалося виявити шостий, прихований шар. Далі відокремлені шари вивчалися методом електронної мікроскопії. Найбільш важливим досягненням вчених також стало детальне вивчення мембранних структур шарів.

Завдяки успішному експерименту лікарі-хірурги тепер зможуть визначити, де скупчується найбільше частинок повітря під час операцій. Наприклад, якщо бульбашки повітря не ушкоджують тканини між шаром «Дуа» і ендотеліческім шаром, то шари самодостатні і мають кожен свою структуру. А якщо ввести кисень, наприклад, в тканини строми, то шар може значно пошкодитися.

За даними журналу «Eye Journal», щорічно фахівці з офтальмологічному лікуванню проводять близько 65000 операцій. Але британські дослідники сподіваються, але виявлена ними інформація допоможе медикам повертати зір ще частіше! Вчені на основі фактів про новий шарі вже висувають сміливі гіпотези: наприклад, лікарі припустили, що очна водянка провокується скупченням води в нижньому шарі. Це вода з'являється при розриві шару «Дуа».

Харміндер Дуа, «батько» шостого шару рогівки, особисто сподівається, що його відкриття допоможе багатьом людям в боротьбі з хворобами очей.

R3r3r397.