Тканини зуба варастілі зі стовбурових клітин

Групі американських вчених вдалося науково підтвердити той факт, що малопотужне світлове випромінювання активує роботу стовбурових клітин, що сприяє активній регенерації тканин. Результати досліджень, які були опубліковані в журналі Science Translational Medicine, можуть лягти в основу нових підходів в регенеративної медицини і реставраційної стоматології.
Отримані в ході дослідження дані підтвердили неофіційну інформацію про дію фотобіомодуляціі на організм. Вченим вдалося розібратися в механізмі впливу лазерного випромінювання на організм на молекулярному рівні. Можливо, в найближчому майбутньому
лікування шкірних захворювань
перейде на якісно новий рівень, завдяки новим методам світлотерапії.
Вчені з Інституту Вісс в Гарварді в ході експерименту впливали на стовбурові клітини пульп зубів гризунів малопотужним лазером намагаючись сформувати дентин. Через 3 місяці були зроблені рентгенівські знімки і мікрокроскопія зубів у тварин з піддослідної групи. Результат показав, що сформувалася тканину схожа з дентином зубів, але має іншу морфологічну структуру. У ході дослідження культур вирощеної тканини був виявлений регуляторний білок, званий трансформирующим ростовим фактором бета-один, які і грав ключову роль у формуванні дентину зі стовбурових клітин.
Виявлений білок залишається інертним при відсутності впливу на нього певних зовнішніх чинників. Вченими був продемонстрований механізм утворення активних форм кисню під впливом малопотужного лазера, які активували фактор росту, що стимулює диференціювання стовбурових клітин в дентин.