Лазер допоміг виростити тканини зуба

Вчені з США науково вперше підтвердили, що світлове випромінювання з малою потужністю дає можливість регенерувати тканини за рахунок активації клітин стовбурових.
Опубліковані в журналі під назвою «Science Translational Medicine» підсумки їх досліджень служать основою для розробок новітніх підходів у медицині регенеративної і в так званій реставраційної сучасної стоматології, наприклад, у сфері загоєння ран і у відновленні кісткових тканин.
Ті дані, які отримали дослідники, змогли підкріпити дуже мізерну інформацію про дії світлотерапії (фотобіомодуляціі) на людський організм. Ще в 60-х роках минулого повік, з того моменту, коли був винайдений лазер і
виклик лікаря додому
можна було заязикати в будь-який час, почали поступово збиратися дані, які вказували на те, що світлова малопотужна терапія цілком може виробляти стимуляцію всіх видів різних біологічних процесів і при цьому сприяти прискоренню зростання людського волосся і омолоджувати шкіру.
До наших днів ще не було доказів позитивної дії світлотерапії, а були лише суперечливі дані. І ось зараз вченими було з'ясовано, як лазерне випромінювання на рівні молекулярному впливає на організм.
Вчені з Гарвардського університету Віс зробили в зубах гризунів отвори і після цього за допомогою малопотужного лазера впливали на клітини стовбурові так званої зубної пульпи.
При цьому вони намагалися сформувати мінералізовану тверду тканину дентин. Через 12 тижнів рентген-знімки з високим дозволом і мікроскопія справді в експериментальній групі гризунів показали підвищену освіту дентину зубів.