Лейкопенія - причини

Лейкопенія - причини
Лейкопенія - захворювання крові, яке характеризується зменшенням кількості лейкоцитів. У більшості випадків проблема носить тимчасовий характер і зникає після усунення причини. У статті розповімо про те, що ж викликає лейкопенію.

Коли ставлять діагноз лейкопенія?


В крові здорової людини лейкоцитів має бути 4х109. Якщо цей показник збільшується або зменшується, можна сміливо говорити про зміни в кістковому мозку, де проводяться всі кров'яні клітини.
Дуже часто лейкопенія розвивається на тлі захворювань крові (лейкозу, аплазії кісткового мозку та інших), але є і маса інших причин, про які поговоримо нижче.

Причини розвитку лейкопенії у дорослих і дітей


Лейкопенія може бути вродженою або набутою. І якщо діти в основному страждають від вродженої форми захворювання, то дорослі більше схильні до розвитку придбаної лейкопенії.
Основні причини появи лейкопенії можуть бути абсолютно різноманітними. Найчастіше вони виглядають таким чином:

  • Висока іязицірність розвитку лейкопенії при інфекціях. Віруси, сепсис, грибок - все це може сприяти зменшенню лейкоцитів у крові.

  • Захворіти лейкопенією можна і при нестачі вітаміну В12 фолієвої кислоти або міді в організмі.

  • Злоякісні пухлини звичайно порушують процес нормального кровотворення. Розвивається лейкопенія і після хіміотерапії . Кількість лейкоцитів після процедури вважається свого роду показником токсичності терапії.

  • Лейкопенія - причини
  • Проблеми з лейкоцитами можуть спостерігатися при аутоімунних пошкодження стовбурових клітин.

  • Само собою зрозуміло, що проблеми з кров'ю, в тому числі і з лейкоцитами, мають місце при запаленнях і захворюваннях кісткового мозку.


  • При вірусному гепатиті у хворих дуже часто розвивається вторинна лейкопенія. Раніше прийнято було вважати: чим більш виражена лейкопенія, тим важче протікає хвороба. Як показує практика, ця думка помилкова, і дуже часто-лейкопенія з гепатит розвиваються окремо один від одного.
    Ще один різновид лейкопенії - лікарська. Вона вважається найбільш відомою. З'являється лікарська лейкопенія, як неважко здогадатися, при прийомі медикаментів. Так що зміна складу крові після курсу антибіотиків або інших сильнодіючих препаратів - явище цілком нормальне. Через деякий час після завершення прийому таблеток кількість лейкоцитів в крові нормалізується сама собою.
    Додати коментар